[table_of_contents]
Az egyik legfontosabb terület az online rendelésnél, a szakszerű, gyors, pontos és Biztonságos házhozszállítás. Fontos, hogy ismerje, rendelése melyik fázisban van és a szállításnál hol tart éppen a csomag. A kényelme érdekében többféle kiszállítási lehetőség közül választhat.
1. Ingyenes szállítás lehetősége
A kiválasztott termékektől, szállítási címtől, szállítótól, időponttól függően változik a kiszállítás díja, valamint a vásárlás összegétől függően, szállítási, illetve a végösszeg alapján számított kedvezményeket, pontokat kap, melyek a pontboltban aktiválhatók, így gyorsan elérhető a kedvezményes, vagy akár az ingyenes szállítás lehetősége.
A kedvezményekről, a "Kezdőlap / Súgó / Akciók, kedvezmények, bónuszok" felületen talál több, részletesebb információt.
2. Szállító kiválasztása
Többféle szállítási mód és lehetőség közül választhat, melyek árban, szállítási időben is eltérnek. A megrendelt terméket szervezett túrajáratok, valamint futárszolgálatok útján szállítjuk.
A szállítási módok és a szállítók különböző átvételi lehetőségeket, kiszállítási időpontokat és árakat tartalmaznak, melyek a kiszállítási címtől, súlytól, mérettől függően eltérőek lehetnek.
2.1. Bejelentkezés
A szállítási információk (szállítási mód, a területileg elérhető szállítók ajánlatai, kiszállítás időpontja, árak, egyedi kedvezmények) hozzáféréséhez ismerni kel a kiszállítás helyét, melyet a regisztrációkor, vagy a vásárlás alkalmával előzetesen adott meg, ezért a weboldal használatakor érdemes bejelentkezni.
2.2. Szállítási cím
Bejelentkezés után, a kiszállítási cím ismeretében, a „Kosár / Fizetés / Szállítási Módok” felületen látható, hogy a megadott szállítási cím, az adott megrendelés paraméterei (összsúly, teljes méret, térfogat, termékek egyéb szállítási követelményei) alapján, milyen házhozszállítási, megrendelés átvételi lehetőségek közül választhat.
A felület felajánlja a korábban már megadott adatokat, amelyeket igény esetén, módosíthat.
Szállítási címként a vásárlónak olyan címet kell megadnia, ahol a kiszállítást végző vállalkozás munkatársát, a visszaigazolásban megadott várható kiszállítási időpontban (Időintervallumban) folyamatosan fogadni tudják, és utánvétes fizetés esetén biztosítani tudják a küldemény ellenértékének, a szállítást végző személy részére való kiegyenlítését. Nagyméretű termék esetén, törekedni kell arra, hogy a szállítási cím és a szállító járművel megközelíthető legközelebbi parkolási lehetőség közötti távolság legfeljebb 30 méter legyen.
3. Szállítási módok, szállítók
Ha korábban még nem adta meg, a Webáruház megfelelő űrlapjain, vagy megrendelés leadásakor a „Kosár / Fizetés / Adatok megadása / Szállítási Mód kiválasztása” felületen, meg kell adni a számlázási és szállítási adatokat, a kiszállítási nevet, címet, telefonszámot, valamint, hogy a szállítási cím alapján, a rendszer által felkínált lehetőségek közül, milyen szállítási módot és melyik szállítót választja. Ezen a felületen láthatók a szállítók adatai, paraméterei, szállítási ütemezése, árai is.
3.1. Szállítási díj
A házhozszállítási díjakat, szállítók szerint itt találja.
4. Szállítási idő
A termékek elérhetősége (raktáron lévő, vagy raktárba történő beérkezési idő) a termékoldalon, ajánlatonként, a kézbesítés várható ideje, a vásárló által a megfelelő felületen kiválasztott, szállító cég által megadott adatok alapján, a Megrendelési felületen, összesítve látható.
A kézbesítés, kiszállítás várható határidejéről a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást adunk.
A megrendelés aktuális állapotát, a felhasználó számára folyamatosan, email-ben jelezzük, ami a "Főoldal / Profil / Rendelések / Részletek" menüpontban is elérhető, melyben a szállítási időpont is pontosításra kerül.
5. Csomag - Rendeléskövetés
Minden szállítónak megvan a maga csomagkövetési megoldása, melyeknél általában a csomagazonosítót kell a szállító felületén megadni. A csomagazonosítót, valamint az adott szállító csomagkövetési rendszerének elérhetőségét, a rendelést visszaigazoló E-mail-ben, és a szállító weboldalán is megtalálhatja.
5.1. Firsthand rendeléskövetés
A Firsthand rendszerében folyamatosan követheti a megrendelése aktuális állapotát, a „Kezdőlap / Fiókod / Rendelések” felületen, ahol a weboldalon megtalálja a megrendelés folyamatának alakulását, státuszait, valamint E-mail értesítéseket küldünk az aktuális állapotról, a kiszállítás időpontjáról, hogy mindig informált legyen.
6. Többféle átvételi lehetőség
Házhoz szállítva a munkahelyre, otthonra, szomszédba, de csomagpontra és automatába is kérhető a megrendelés.
7. Csomag, Megrendelés Átvétele
7.1. Küldemény ellenőrzése
A Megrendelés, illetve csomag átvételekor, fontos, hogy ellenőrizze a csomag sértetlenségét és tartalmát, majd ezután igazolja az átvételt.
Sérült, Hiányos, Nem a rendelésnek megfelelő tartalom esetén választhatja a Részleges Átvételt (több termék esetén, csak a megrendelésnek megfelelő minőségűt és mennyiséget veszi át), vagy a teljes küldeményt visszaküldi (Elállás).
A teljes, vagy részleges elállás lehetőségéről több információt, a "Kezdőlap / Súgó / Pénzvisszafizetés, biztonság / Elállás lehetősége" , vagy az Ügyfélszolgálat mennüpont felületen talál.
Amennyiben átvételkor nem jelzett hiányosságot, úgy a megrendelést, hiánytalannak és megfelelő minőségben teljesítettnek, elfogadottnak tekintjük.
7.2. Hiány, Sérülés, Panasz
Hiányosság, vagy észrevétel esetén átvételkor a szállítónak jelezze, a panasz tényét, aki írásban rögzíti a panaszt a szállítólevélen, vagy a szállítási felületen, vagy használja az Online Panaszkezelő rendszert, a „Kezdőlap / Kapcsolat” felületen, ahol a „Tárgy” mezőben válassza ki a panasznak megfelelő kategóriát, adja meg a rendelés azonosítót, majd töltse ki az űrlapot és küldje el az Ügyfélszolgálatnak.
7.3. A Budapesti Békéltető Testület ajánlása a csomagok kézbesítése során tanúsítandó körültekintő magatartásról
7.3.1. Amennyiben az internetről rendelt csomag, termék kézbesítése során a dobozon, a külső csomagoláson bármilyen külső sérülést tapasztalnak, haladéktalanul vetessenek fel a fogyasztók kárjegyzőkönyvet a futárral! Ha erre nincs lehetősége, készítsenek fénykép-, vagy videó felvételt, átvételt követően azonnal a külső sérülésről. Ezt lehetőleg időbélyegzővel, vízjellel (a dátum és pontos idő feltüntetése a képen) kell ellátni, amely funkcióra manapság már bármelyik okostelefon képes.
7.3.2. A csomag átvételének igazolása történhet papíron vagy a futárnál lévő készülék segítségével elektronikusan. Ha kinyomtatott papíron történik az átvétel, a fogyasztók ne mulasszák el ellenőrizni a futár átvételi példányának tartalmát gondosan, mit írnak alá! Ha a doboz sérült, úgy ennek tényét megjegyzésként jelezzék írásban a fogyasztók a futár átvételi példányán!
7.3.3. Amennyiben a csomag átvételének igazolását a fogyasztó elektronikusan írja alá a futárnál lévő készüléken, ne mulasszák el ellenőrizni az aláírás feletti, előre megadott tájékoztató szöveg tartalmát! Ebben nyilatkozik a fogyasztó arról, hogy aláírásával mit is ismer el pontosan.
7.3.4. Törekedjenek a fogyasztók annak ellenőrzésére is még a futár jelenlétében - a könnyen kibontható és ellenőrizhető tartalmú csomagok esetében -, hogy magának a terméknek van-e szemmel látható sérülése vagy más egyéb hiányossága. Sérülés esetén ne mulasszák el a kárjegyzőkönyv felvetetését.
7.3.5. Amennyiben nem volt lehetőségük ellenőrizni átvétel előtt magának a terméknek a sértetlenségét, vagy pedig eleve olyan csomagról volt szó, amelynek a jellege miatt az azonnali ellenőrzés időigényes, a fogyasztók lehetőleg dokumentálják a teljes kibontás, kicsomagolás folyamatát videófelvétellel. Ez különösen a tartós fogyasztási cikkek esetében javasolt, amelyek nagy értékkel rendelkeznek! Az okostelefonnal már a kibontáskor is meglévő sérülések, egyéb hiányosságok bizonyításra alkalmas, megfelelő minőségű videófelvételek készíthetőek.
Csak és kizárólag az átvétel után történt sérülésekért felel a fogyasztó, ha pedig eleve sérült terméket kapott, ugyanúgy megilletik a fogyasztóvédelmi jogok!
7.3.6. Előfordulhat az is, hogy az érintett tartós fogyasztási cikk már olyan mértékben sérült állapotban érkezik, hogy az már a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Ha ezt a fogyasztó legkésőbb az átvételtől számított három munkanapon belül bejelenti, akkor rögtön ki kell cserélni a terméket.
7.3.7. Ha a sérülten átvett termék nem minősül tartós fogyasztási cikknek (azaz éppen 10.000 Ft-ba került vagy ára ez alatt volt), de hibás, akkor is kérheti a fogyasztó a vállalkozástól két évig az ingyenes javítást vagy cserét, ennek hiányában pedig a vételár leszállítását vagy a teljes vételár megtérítését. Hat hónapon belüli hiba esetén a kereskedő ezek alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a sérülés oka csak később, a termék átvételét követően keletkezett.
8. Biztosított csomagszállítás
A Biztonság kiemelt jelentőségű terület, ezért a csomag minden esetben biztosítva van. Ha szállítás közben a csomag megsérülne, elveszne, hiányozna belőle valami a megrendeléshez képest, akkor, visszafizetjük a hiányzó, sérült termékek árát, vagy élhet a Részleges, vagy Teljes Elállás jogával is.
9. Panaszok megoldása, ügyintézés
Ha egyéb Panasz merülne fel, a „Kezdőlap / Súgó / Ügyfélszolgálat / Panaszkezelés” felületen talál további információt, vagy jelezze az Ügyfélszolgálat felé, a „Kapcsolat” menüpont megfelelő űrlapjának kitöltésével.
Frissítve 2024 május 15
Süti tájékoztató