Firsthand Webáruház
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
Tartalomjegyzék
1. |
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK |
2. |
A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK |
3. |
AZ ÁSZF HATÁLYA |
4. |
FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK |
5. |
A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELLŐTI TÁJÉKOZTATÁSOK |
6. |
TÁJÉKOZTATÁS A TERMÉK / SZOLGÁLTATÁS LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL |
7. |
TÁJÉKOZTATÁS AZ ÁRRÓL ÉS A FELMERÜLŐ KÖLTSÉGEKRŐL |
8. |
TÁJÉKOZTATÁS HATÁROZATLAN IDEJŰ, VAGY ELŐFIZETÉSES SZOLGÁLTATÁSOK DÍJÁRÓL ÉS KÖLTSÉGÉRŐL |
8. |
TÁJÉKOZTATÁS EMELT DÍJÚ KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁRÓL |
10. |
A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – FUVAROZÁS - TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ |
11. |
A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA |
12. |
TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGRÓL |
13. |
ELJÁRÁS HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN - TÁJÉKOZTATÁS A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL |
14. |
TÁJÉKOZTATÁS ÜGYFÉLSZOLGÁLATRÓL ÉS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOKRÓL |
15.16. |
TÁJÉKOZTATÁS A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMÁRÓL, FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐLTÁJÉKOZTATÁS AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS FOGYASZTÓ SZEMÉLYÉRE SZABOTTSÁGÁRÓL ÉS AUTOMATIZÁLT DÖNTÉSHOZATALRÓL |
17. |
TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEINEK SZERZŐDÉS SZERINTI LEGRÖVIDEBB IDŐTARTAMÁRÓL |
18. |
TÁJÉKOZTATÁS LETÉTRŐL, PÉNZÜGYI BIZTOSÍTÉKRÓL |
19. |
TÁJÉKOZTATÁS DIGITÁLIS ELEMEKET TARTALMAZÓ ÁRU, DIGITÁLIS TARTALOM ÉS DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁS MŰKÖDÉSÉRŐL, VALAMINT AZ ALKALMAZANDÓ MŰSZAKI VÉDELMI INTÉZKEDÉSRŐL |
20. |
TÁJÉKOZTATÁS A DIGITÁLIS ELEMEKET TARTALMAZÓ ÁRU, DIGITÁLIS TARTALOM ÉS DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁS BÁRMILYEN VONATKOZÓ KOMPATIBILITÁSÁRÓL ÉS INTEROPERABILITÁSÁRÓL A VÁLLALKOZÁSTÓL ÉSZSZERŰEN ELVÁRHATÓ ISMERETEKNEK MEGFELELŐEN. |
21. |
TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL, VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL |
22. |
VÁLLALLKOZÁS, SZERVEZET JOGÁLLÁSÚ VEVŐVEL LÉTREJÖVŐ SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ KÜLÖN KIKÖTÉSEK |
23. |
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK |
ÁSZF részletesen:
1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. Jelen Általános szerződési feltételek
(a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a Webáruházból történő vevői megrendelés elfogadásával létrejövő szerződés feltételeit. A webáruházi értékesítés során a webáruházat működtető vállalkozás az eladó fél, a vevő vele köt szerződést, részére fizeti az ellenértéket, és ő teljesíti a szerződést.
1.2. Jelen ÁSZF tartalmazza
a Polgári Törvénykönyv valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint kötelező előzetes tájékoztatásokat is. Amely kötelező tájékoztatás az ÁSZF-ben jellege folytán nem szerepel – például termékleiírás, árak, díjak – az a webáruház honlapon a termék adatlapon megtalálható. Ezen tájékoztatások is a szerződés részét képezik.
1.3. A Webáruházat működtető vállalkozás megnevezése
Cégadatok:
Cégnév: YOUNG CONSULTUNG Szolgáltató és Kereskedelmi Kft
Székhely: 6723 Szeged Pille utca 30
Levelezési cím: (székhely címmel egyező)
Cégjegyzékszám: 06-09-001365
Adószám: 10627950-2-06
Statisztikai számjel: 10627950-6920-113-06
Cégjegyzésre jogosultak: Tihanyi Béláné
Bankszámlaszám: UNICREDIT 10918001-00000125-32360006
Cégjegyzéket vezető törvényszék cégbírósága:
SZEGEDI TÖRVÉNYSZÉK CÉGBÍRÓSÁGA
(Cím: 6722 Szeged, Tábor u. 4, Tel.: +36 62 795 060)
Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban „Vállalkozás” kifejezés alatt ezen vállalkozást kell érteni.
Elérhetőségi adatok:
Telefon / Fax szám: +36 62 422 901
Mobil: +36 70 / 9432-948
Elektronikus levelezési cím: info@firsthand.hu
Honlap: www.firsthand.hu
Az vállalkozás üzleti tevékenysége helyének (Telephely) postai címe:
6725 Szeged Vám tér 6
Kereskedelmi tevékenységre vonatkozó nyilvántartást vezető hatóság:
SZEGED MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA ÉS JEGYZŐJE
Megye: Csongrád Vármegye
Kistérség: CSONGRÁD-CSANÁD VÁRMEGYE - SZEGEDI JÁRÁS
Cím: 6720 Szeged Széchenyi tér 10-11.
Telefon: 06-62-564-364 (központ), 06-80-820-302 (ingyenes zöldszám)
Jegyző: 06-62-564-116 (jegyzői titkárság)
Web: https://www.szegedvaros.hu/
Intézményi e-mail: info@szegedvaros.hu, polgarmester@szeged.eu
A tárhely-szolgáltató adatai:
A tárhely-szolgáltató cégneve: BlazeArts Kft.
A tárhely-szolgáltató székhelye: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
A tárhely szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@forpsi.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: https://forpsi.hu
1.4. Webáruház megnevezése: Firsthand
Honlapja: www.firsthand.hu
Jelen ÁSZF alkalmazásában a továbbiakban a „Webáruház” kifejezés alatt ezen webáruházat és a Vállalkozást kell érteni.
2. A VEVŐ SZEMÉLYÉT ÉRINTŐ KIKÖTÉSEK
2.1. A Webáruházzal szerződéskötésre csak nagykorú személy jogosult.
A Vevő az ÁSZ elfogadásával nyilatkozik arról, hogy tizennyolcadik életévét betöltötte és cselekvőképességében nem korlátozott.
2.2. A webáruházi termékek
vevő általi üzletszerű gazdasági tevékenység keretében termékek forgalmazása, továbbértékesítése nem engedélyezett.
3. AZ ÁSZF HATÁLYA
3.1. Jelen ÁSZF akkor válik a szerződés részévé,
ha azt Vásárló elfogadta. E célból a webáruház honlapján lehetővé tettük, hogy a vásárló az ÁSZF tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje.
3.2. Jelen ÁSZF-t közzétettük és folyamatosan hozzáférhető
a webáruház honlap nyitóoldalán, a honlapról letölthető pdf formátumban, ezzel a vásárlónak letölthetővé tettük, hogy tárolja és előhívja azt.
3.3. Ha a vásárló nem fogadja el az ÁSZF-t,
a szerződés nem jön létre, a Vásárló a Webáruháztól jogviszony hiányában adásvétel teljesítését, teremék átadását nem követelheti.
3.4. A vevőnek az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg,
a megrendelés elküldése előtt nyilatkoznia kell a Webáruház adatkezelési tájékoztatójának megismeréséről. E célból az Adatkezelési tájékoztató a Webáruház honlapján közzétételre kerül. Az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza a Webáruház által végzett adatkezeléseket a céljuk, jogalapjuk és egyéb feltételek megjelölésével, tartalmazza továbbá az érintett személy adatkezeléssel kapcsolatos jogait. Magánszemély vevő esetén a vevői adatok szerződés-teljesítési célú kezelésének jogalapja a szerződés, a számlázási célú adatkezelés jogalapja jogi kötelezettség teljesítése. A Vállalkozás hozzájáruláson alapuló adatkezelést is kíván végezni, azt a Webáruház megfelelő helyén az adatkezelés céljának megjelölésével jelzi, és a vevő a hozzájárulást egyértelmű nyilatkozattal – a honlapon elhelyezett négyzetbe pipa jelzés elhelyezésével adhatja meg. Hozzájárulás hiányában a Vállalkozás az adatkezelést nem végezheti.
4. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Jelen ÁSZF alkalmazásában:
4.1. Vevő:
a Webáruházban rendelést feladó személy, a vásárló, aki lehet magánszemély (fogyasztó), egyéni vállalkozó, gazdasági társaság, vagy más szervezet.
4.2. Fogyasztó:
a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
4.3. Vállalkozásnak minősülő vevő:
a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy (nem fogyasztó).
4.4. Áru:
A Webáruházban értékesítésre kínált ingó dolog, vagy szolgáltatás.
4.5. Digitális elemeket tartalmazó áru:
ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
4.6. Digitális tartalom:
digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat;
4.7. Digitális szolgáltatás:
a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon vagy azokhoz hozzáférjen, vagy
b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;
4.8. Digitális termék:
a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom és a digitális szolgáltatás.
4.9. Integrálás:
a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a fogyasztó digitális környezetének különböző alkotóelemeivel való oly módon történő összekapcsolása és beillesztése, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás a szerződésszerű teljesítésre vonatkozó követelményeknek megfelelően használható legyen;
4.10. Termék:
áru, digitális elemeket tartalmazó áru, szolgáltatás, digitális tartalom, digitális szolgáltatás.
4.11. Honlap:
a Webáruház honlapja
4.12. Szerződés:
A Vevő és a Vállalkozás között a megrendelés elfogadásával létrejött kölcsönös jognyilatkozat
4.13. Felek:
a Vevő és a Vállalkozás.
5. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELLŐTI TÁJÉKOZTATÁSOK
5.1. A Ptk. szerinti tájékoztatások
Figyelemmel arra, hogy a Webáruházzal elektronikus úton történik a szerződéskötés, a Ptk. 6:82-85.§-ban előírt előzetes tájékoztatási kötelezettségnek az alábbiak szerint teszünk eleget, azzal, hogy ezen tájékoztatás és az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások egyaránt vonatkoznak a fogyasztónak minősülő vásárlókra, és a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokra, szervezetekre is, és a szerződés részét képezik.
5.1.1. Tájékoztatás a szerződéskötés technikai lépéseiről:
A Webáruház honlapra érkezve a Vásárlónak nyilatkoznia kell a honlapos süti-adatkezeléshez való mikénti hozzájárulásról. Az erre vonatkozó részletes tájékoztatás a honlapon a hozzájárulás megadásának a helyén, illetve az Adatkezelési tájékoztatóban találhatók.
Megrendelés / vásárlás előtt a honlap nyitólapjáról nyissa meg, olvassa el, töltse le és mentes el saját gépére jelen ÁSZF-t. AZ ÁSZF valamennyi pontját olvassa el, de különösen jelen előzetes tájékoztatásra vonatkozó pontját is. Az ÁSZF elfogadásával arról nyilatkozik, hogy az ÁSZF-t elolvasta, megértette, és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el. Elfogadás hiányában nem jön létre szerződés, és Ön nem tudja a Webáruház értékesítéseit, szolgáltatásait igénybe venni.
Olvassa el az Adatkezelési tájékoztatónkat is, amely a magánszemélyek személyes adatainak kezelésére vonatkozik. A megrendelés / vásárlás során megadott személyes adatokat a Vállalkozás szerződés jogcímén, a számlázáshoz szükséges adatokat jogi kötelezettség jogcímén kezeli. Ha a Webáruház a magánszemély vásárló hozzájárulásán alapuló adatkezelést kíván végezni – a honlap minden esetben kérni fogja, hogy az érintett a hozzájárulását egyértelmű nyilatkozattal – például egy négyzet kipipálásával - adja meg. Ha az adatkezelés hozzájáruláson alapul, és az érintett magánszemély úgy dönt, hogy a hozzájárulást nem adja meg, a hozzájáruláson alapuló szolgáltatást nem tudja igénybe venni, de a Webáruház sem fogja ezen adatkezelést végezni.
A szerződéskötés folyamata Webáruházunkban a következő:
A vevő a termék kiválasztásával, számlázási és szállítási adatai megadásával és az előzetes tájékoztatásokat is tartalmazó ÁSZF elfogadásával elküldi megrendelését a Webáruház honlapján. Ez jogi értelemben a vevő szerződési ajánlatának minősül.
A szerződéskötés technikai lépései a következők:
1. A Webáruházban történő megrendeléshez / vásárláshoz regisztrálni szükséges. Regisztráció esetén szükséges adatok a név, email cím, jelszó, születési dátum (18+os tartalmak megtekintéséhez és vásárlásához szükséges), a többi adatot, a vásárlás befejeztével, a Webáruház kosár / fizetés és a szállítási adatok megadása felületén kérjük, melyek a vevői kapcsolattartói, számlázási, szállítási adatok. Ezt követő újabb vásárlás esetén ezen adatokat rögzíteni nem kell.
A megadott személyes adatok bármikor megtekinthetők, módosíthatók a „weboldal / Profil” menüpontban.
2. A megvásárolni kívánt termék adatlapján tájékozódhat a termék lényeges tulajdonságairól.
2.1. A különböző listákban szereplő termékek megjelenési sorrendje, a következő rangsorolási szabályokat követi:
2.1.1. Szabadszavas kereső:
Presta Shop webshop motor beépített algoritmus, mely alavetően abc sorrend, majd kifejezés alapú kereső.
2.1.2. Termék lista szűrő (Presta Shop beépített):
Választható: Név (A-Z), Ár (alacsony/magas), Eladások száma (alacsony/magas).
2.1.3. Az oldalak alján, külön "ajánlói sávok:
Az adott ajánló sáv címében (pl.: legnépszerűbb, akciós ajánlat, stb) található rendezési alapelv alapján, a termékhez, kategóriaoldalhoz tartozó, adott ketegória termékeiből, eladási forgalom alapján, akciós ajánlatokból és az adott kategórából véletlenszerűen válogatott termék adatlapok.
2.1.4. Hirdetések:
Bármely oldalon, ajánlói kategóriában, a fizetett hirdetések kiemelten, "Hiredetés" felirattal vanna ellátva.
2.1.5. Hozzászólások:
Alapvetően relevancia (felhasználói értékelés, hasznosság) és időrend alapján listába rendezve.
2.1.6. Kérdések, Vélemények:
Alapvetően relevancia (felhasználói értékelés, hasznosság) és időrend alapján listába rendezve.
Az oldal nem végez profilalkotást, így nincs személyre szabott, irányított, listarendezés, termék/ajánlat megjelenési sorrend.
3. A termék árára vonatkozó tájékoztatást minden esetben a termék adatlapján tettük közzé.
A Webáruház saját felületén, partnereinek online megjelenési, értékesítési és marketing kommunikációs felületet is kínál, ezért egy adott terméket több beszállító partner is szállíthatja, így egy adott termék vásárlásánál több ajánlat, lehetőség közül is választhat.
Ezek eltérhetnek árban, szállítási, elérhetőségi paraméterekben, az adott partnerhez kapcsolódó kedvezményekben, egyéb, az értékesítés szempontjából fontos lehetőségekben, melyek a termék adatlapjánál láthatók, a felhasználó igényeinek megfelelően szűrhetők, rendezhetők.
Az ajánlatok mellett minden esetben közzétettük az adott ajánlatban érvényes termék(ek)-csomag árát, egységárát, a rendelhető kiszerelésben (csomagban) található termék darabszámát is.
4. A termék megvásárlását, a megfelelő ajánlat kiválasztását, a megrendelés feladását, a „Kosárba” gombra kattintással tudja indítani. Ezzel a terméket kijelölte vásárlásra. Itt kell megadni a rendelés mennyiségi adatait is.
Mennyiségi adatok (rendelés darabszám) megadása:
Az adott termékre több ajánlat is elérhető lehet, melyek között „csomag”, több darab terméket magában foglaló ajánlat is lehet, ezért az ajánlat kiválasztásánál ellenőrizze a kiválasztott tétel darabszámát. Ez a darabszám (rendelési egység), az adott ajánlatra vonatkozik, másik ajánlat más rendelési egységgel rendelhető. A darabszám kiválasztásánál, az adott négyzetben, az adott ajánlatra vonatkozó darabszám és annak többszöröse rendelhető (választható ki).
5. A Kosár oldalon megtekintheti a teljes tartalmat, összesítve azokat a termékeket, amelyeket eddig a kosárba rakott, a rendelni kívánt mennyiséggel együtt. Ezen a felületen lehetőség van elemeket törölni a kosárból, de vissza is tud térni a vásárláshoz, hogy folytassa azt.
A termék (ajánlat) nevére kattintva, az adott ajánlat (termék) oldalára léphet, ahol újabb mennyiségi beállításokkal, a kosárba helyezheti az aditt ajánlatban szereplő terméket.
Kedvezmények, kuponok beváltása:
Ezen a felületen megadhatók, aktiválhatók, az adott vásárláshoz felhasználható kedvezmények, melyet az oldal fel is ajánl.
6. Ezt követően, ha korábban még nem adata meg, a Webáruház megfelelő űrlapjain meg kell adnia személyes adatait, számlázási és szállítási adatait, a kiszállítási nevet, címet, telefonszámot, valamint, hogy a felkínált lehetőségek közül, milyen szállítási módot és melyik szállítót választja.
A felület felajánlja a korábban már megadott adatokat, amelyeket igény esetén, itt is módosíthat.
Szállítási módok:
Ezen a felületen kell kiválasztani a megadott szállítási cím alapján rendelkezésre álló, és felkínált lehetőségek közül a szállítási formát, szállítót, melynek adatai, paraméterei, szállítási ütemezése, árai is megtalálhatók a felületen.
A szállítási módok és a szállítók különböző átvételi lehetőségeket, kiszállítási időpontokat és árakat tartalmaznak, melyek a kiszállítási címtől, súlytól, mérettől függően eltérőek lehetnek.
7. Bankkártyás és utánvétes fizetési módokat alkalmazunk, ezeket a megfelelő űrlapon a vásárlónak kell kiválasztania.
- Bankkártyás fizetésnél, firsthand.hu weboldal nem kezel bankkártya adatokat, mert a fizetés, az Online Bankkártyás Fizetésszolgáltató titkosított oldalán történik, melynek eredményéről, a fizetés sikeres lebonyolításáról, a weboldal értesítést, visszajelzést kap.
Csak a sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését.
FONTOS:
A megrendeléskor felajánlott, kiszállítási időpont, tájékoztató jellegű, mivel a megrendelés feldolgozása, kiszállítási folyamat, csak a pénz bankszámlánkra érkezése után indul.
A megrendelés, aktuális állapotáról, valamint a kiszállítás várható időpontjáról, folyamatosan email-ben tájékoztatjuk.
- Utánvétes fizetés esetén a termék átadásának feltétele az ellenérték helyben történő kiegyenlítése, bankkártyával / készpénzzel.
8. A megrendelés elküldése előtt a képernyőn összesítve megtekinthetők a termékre vonatkozó adatok – mennyiség, egységár, ellenérték, szállítási költség, összes fizetendő – és a megrendelő által megadott vevői és szállítási adatok.
9. A megrendelés elküldése előtt egy négyzetbe helyezett pipával nyilatkoznia kell az ÁSZ és az Adatkezelési tájékoztató elfogadásáról.
- A megrendelés elküldésével megtett vevői szerződési ajánlat beérkezését a Webáruház e-mailben késedelem nélkül visszaigazolja. Ezen visszaigazolásban tájékoztatásul megküldjük Önnek, az Általános Szerződési Feltételeinket, amely a 45/2014 (II.26) Korm. rendelet szerinti tájékoztatásokat is tartalmazza.
Ez a visszaigazolás még nem jelenti a szerződési ajánlat elfogadását.
- A Webáruház a szerződési ajánlat elfogadásáról külön e-mailt küld a vásárlónak, amely csatolmányában tartalmazza az ÁSZF-t pdf formátumban.
Ezzel jön létre a szerződés a vevő és a Webáruház között.
10. A teljesítésről a Webáruház elektronikus számlát bocsát ki, és e-mailben küldi meg a vásárló részére.
Az ÁSZF elfogadásával a Vásárló hozzájárul elektronikus számla kibocsátásához.
A megrendelések folyamatának aktuális állása, valamint a termékhez kapcsolódó észrevételek, panaszok, szavatosság és jótállás folyamatának intézése, válaszok értesítések és egyéb megrendeléshez kapcsolódó információ nyomon követhető, elérhető, a weboldalon, a Főoldal / Profil / Rendelések oldalon. A kiválasztott rendeléshez tartozó összes információ megtekinthető.
A rendelésekhez kapcsolódó eseményekről, e-mail értesítést is küldünk.
A Vásárlás menetének részletesebb technikai leírása elérhető, a weboldalon, Kezdőlap / Súgó / Általános tájékoztató / Vásárlás menete felületen.
A szerződés teljesítéséről a következő pontokban adunk tájékoztatást.
5.1.2. Tájékoztatás arról, hogy a megkötendő szerződés,
írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a Webáruház – mint az elektronikus utat biztosító fél - rögzíti-e a szerződést, továbbá, hogy a szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e;
Az előbbiek szerint a Webáruházzal megkötött szerződés:
- nem minősül írásba foglalt szerződésnek,
- azt a Webáruház nem rögzíti, és
- az a honlapon utóbb nem lesz hozzáférhető.
5.1.3. Tájékoztatás azokról az eszközökről,
amelyek az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítását és kijavítását a szerződési jognyilatkozat megtételét megelőzően biztosítják:
A vevőnek a Megrendelés elküldése előtt lehetősége van az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibák azonosítására és kijavítására. A hibák azonosítását szolgálja, hogy a megrendelés elküldése előtt a megrendelés összes adatát a vevő egy képernyőn áttekintheti és javíthatja is. A böngésző / vagy webáruház platform Vissza gombjával is javíthatók az adatok, illetve a kosárból a Törlés gombbal törölhetők a termékek, a Mennyiség gombra kattintva módosítható a darabszám / példányszám.
5.1.4. Tájékoztatás a szerződés nyelvéről
A szerződés nyelve a magyar.
5.1.5. Magatartási kódex
Tájékoztatás, szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódexről és annak elektronikus hozzáférhetőségéről, illetve az arról történő másolatkészítés módjáról
A Vállalkozás nem csatlakozott magatartási kódexhez.
5.2. Előzetes tájékoztatások fogyasztók részére
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti tájékoztatási kötelezettségnek az alábbi 6-20. pontban írtak szerint teszünk eleget. Ezen pontok alatti tájékoztatások, az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások a fogyasztóval megkötött szerződés részét képezik.
6. TÁJÉKOZTATÁS, A TERMÉK / SZOLGÁLTATÁS LÉNYEGES TULAJDONSÁGAIRÓL
A Webáruházban kínált termékek (áruk, digitális elemeket tartalmazó áruk, digitális tartalmak, digitális szolgáltatások) / szolgáltatások lényeges tulajdonságairól szóló tájékoztatási kötelezettségnek a honlapon, a termék adatlapján teszünk eleget. Itt minden esetben szöveges / képi tájékoztatást adunk a termék lényeges tulajdonságairól, tartozékairól, műszaki, technikai paramétereiről, termékhez tartozó frissítésekről, egyéb jellemzőiről, használati és telepítési útmutatóról, és az adott termékre vonatkozó, a beszállító partnerek által létrehozott, eladási ajánlatokról, valamint azok áráról.
A Webáruházban kínált termékek kizárólag a lényeges tulajdonságaik, jellemzőik szerinti rendeltetésük által meghatározott célra alkalmasak.
A Webáruház a termékre külön kikötéseket alkalmazhat, amely alapján a terméket:
- frissítések biztosítása nélkül értékesítheti,
- azonos típusú áruktól eltérő jellemzőkkel értékesíthet, ideértve az áru reklámjától való eltérést is,
- az elvárható tartozékok, útmutatók nélkül értékesíthet,
- mintáktól, próbaverzióktól eltérő jellemzőkkel értékesíthet.
Ezen eltérésekről szóló tájékoztatást a Webáruház honlapján a termék adatlapja (termékleírás) tartalmazza. Ezen tájékoztatást a vevőnek külön el kell fogadnia.
Részletesebb tájékoztatás az áruhoz / szolgáltatáshoz csatolt használati útmutatóban található, illetve a termékről további tájékoztatás az Ügyfélszolgálattól kérhető.
6.1. A Webáruházban értékesített árura vonatkozó külön rendelkezések
Az áru üzembe helyezését a vevőnek kell elvégeznie.
Az üzembe helyezés során a vevő köteles betartani az üzembe helyezési utasításokat, az attól való eltérés szakszerűtlen üzembe helyezést eredményez.
A vevő az áru használata során köteles a karbantartásáról gondoskodni.
6.2. Digitális elemeket tartalmazó árura vonatkozó külön rendelkezések
Az áru digitális tartalmának telepítése – ha az gyárilag telepítve nincs – a vevő feladata. A telepítés során a vevő köteles betartani a telepítési utasításokat, az attól való eltérés szakszerűtlen telepítést eredményez. A Vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a szakszerűtlen telepítésnek tudható be.
A weboldalon elérhető digitális termékek frissítését (amennyiben ez szükséges) a gyártó által megadott módon kell végezni. A weboldal, az eladáskor rendelkezésre bocsájtja a digitális termék gyártója által megadott és üzemeltett, frissítésekkel kapcsolatos teendőket, információt, és lehetőséget.
Frissítés biztosítása esetén, vásárláskor, a vevő által megjelölt e-mail címére küldünk minden elérhető információt, az áru digitális tartalmának frissítéséről. E frissítések elérhetők, letölthetők a vásárláskor megadott gyártói e-mailben található címről. Ezen e-mail címen a küldemények fogadását a vevő köteles biztosítani.
Felhívjuk a figyelmet a frissítés telepítése vevő általi elmulasztásának következményeire:
Ha a vevő nem telepíti ésszerű határidőn belül a digitális elemeket tartalmazó áru rendelkezésére bocsátott frissítéseit, a Gyártó / Vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy a frissítés vevő általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a Gyártó / Vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
6.3. Digitális tartalomra, digitális szolgáltatásra vonatkozó külön rendelkezések
A digitális tartalom, digitális szolgáltatás integrálása a saját digitális környezetébe a vevő feladata. Az integrálás során a vevő köteles betartani az integrálási utasításokat, az attól való eltérés szakszerűtlen integrálást eredményez.
A Vállalkozás nem felel a digitális tartalom, digitális szolgáltatás azon hibájáért, amely kizárólag a szakszerűtlen integrálásból ered.
Frissítés biztosítása esetén, vásárláskor, a vevő által megjelölt e-mail címére küldünk minden elérhető információt, az áru digitális tartalmának frissítéséről. E frissítések elérhetők, letölthetők a vásárláskor megadott gyártói e-mailben található címről. Ezen e-mail címen a küldemények fogadását a vevő köteles biztosítani.
A frissítés telepítése vevő általi elmulasztásának következménye:
Ha a vevő nem telepíti ésszerű határidőn belül a digitális tartalom, digitális szolgáltatás rendelkezésére bocsátott frissítéseit, a Vállalkozás nem felel azok hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy a frissítés vevő általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a Vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Digitális tartalom, digitális szolgáltatás hibája esetén a vevő köteles együttműködni a Vállalkozással annak érdekében, hogy a Vállalkozás – a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a vevő számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával – meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete.
Ha a fogyasztó nem tesz eleget ezen együttműködési kötelezettségének, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy
a) egyedi értékesítési szerződés esetén a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, vagy
b) előfizetéses szerződés esetén a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű.
7. TÁJÉKOZTATÁS AZ ÁRRÓL ÉS A FELMERÜLŐ KÖLTSÉGEKRŐL
7.1. A termék egységáráról és eladási áráról a honlapon,
a termék adatlapján, az adott termékre, a beszállítóink által létrehozott paraméterekkel rendelkező, ajánlatokban adunk tájékoztatást. A feltüntetett ár a bruttó árat jelenti és forintban van kifejezve.
7.2. A megrendelés összesítőjén adunk tájékoztatást
a megrendelt termékért, szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes összegéről valamint az ezen felül felmerülő valamennyi költségről (így különösen a fuvardíjról vagy a postaköltségről).
8. TÁJÉKOZTATÁS HATÁROZATLAN IDEJŰ, VAGY ELŐFIZETÉSES SZOLGÁLTATÁSOK DÍJÁRÓL ÉS KÖLTSÉGÉRŐL
Ilyen szolgáltatásokat a Webáruház nem értékesít.
9. TÁJÉKOZTATÁS EMELT DÍJÚ KOMMUNIKÁCIÓS ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁRÓL
A Webáruházzal, telefonos ügyfélszolgálatával való kommunikációnak – történjen az internetes felületen, e-mailben, vagy telefonon, a szerződés megkötésekor vagy a teljesítése során – megrendelőt (fogyasztót) terhelő emelt díja nincs.
10. A TELJESÍTÉS FELTÉTELEI – FIZETÉS – FUVAROZÁS - TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
A megrendelés elfogadását visszaigazoló e-mail tartalmazza a teljesítés folyamatát, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét, a fizetendő összeget, a fizetési feltételeket, a szállítás várható idejét és módját.
10.1. Fizetési feltételek és módok
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítőjével, az elfogadását visszaigazoló e-maillel és az értékesítés számlájával egyezően tartalmazza, e termék(ek) ellenértékét és minden költséget.
Fizetési módok:
Bankkártya:
Bankkártyás fizetésre a MyPOS (https://www.mypos.com/hu-hu) rendszerét alkalmazzuk. Csak a sikeresen befejezett bankkártyás fizetési folyamat igazolja az ellenérték megfizetését.
Utánvét:
A terméket megbízott futárszolgálat szállítja ki a vásárló által megadott címre, ahol a számla szerint fizetendő összeget a futárnak kell készpénzben vagy bankkártyával kiegyenlíteni. Az utánvétes készpénzes fizetéshez külön kezelési költség kapcsolódhat, amelyet a közölt szállítási költség magában foglal.
Telephelyi átvétel, fizetés:
Telephelyi, Személyes átvétel nem lehetséges.
A termék tulajdonjogát az ellenérték kiegyenlítéséig fenntartjuk.
10.2. Szállítási határidő és feltételek:
A várható kiszállítási idő termékenként, megrendelésenként és futár és szállító cégenként változhat.
A termékek elérhetősége (raktáron lévő, vagy raktárba történő beérkezési idő) a termékoldalon, ajánlatonként, a kézbesítés várható ideje, a vásárló által a megfelelő felületen kiválasztott, kiszállító cég által megadott adatok alapján, a Megrendelési (kosár, szállítók kiválasztása) felületen, összesítve látható.
A kézbesítés, kiszállítás várható határidejéről a visszaigazoló e-mailben is tájékoztatást adunk.
A megrendelés aktuális állapotát, a felhasználó számára folyamatosan, email-ben jelezzük, ami a "Főoldal / Profil / Rendelések / Részletek" menüpontban is elérhető, melyben a szállítási időpont is pontosításra kerül.
A folyamatok weboldalon való követhetősége és az email-ben történő jelzése által, a felhasználó pontosan nyomon követheti a megrendelése aktuális feldolgozási állapotát.
A megrendelt terméket szervezett túrajáratok, valamint futárszolgálatok útján szállítjuk.
A szállítási cím alapján, az adott megrendelés paraméterei (összsúly, teljes méret, térfogat, termékek egyéb szállítási követelményei) alapján aktuálisan elérhető futár és szállítási szolgálatok nevei és szolgáltatási díjai, paraméterei a vásárlás alkalmával a „Kosár / Megrendelés / Szállítási mód” kiválasztása felületen látható összesített formában.
Ezek közül, a felhasználó által kiválasztott szállítási ajánlat kerül az adott megrendeléshez hozzáadva, számlázva, és ezen árakon, szállítási határidőben és feltételekkel történik a megrendelés kiszállítása.
Szállítási címként a vásárlónak olyan címet kell megadnia, ahol a kiszállítást végző vállalkozás munkatársát, a visszaigazolásban megadott várható kiszállítási időpontban (Időintervallumban) folyamatosan fogadni tudják, és utánvétes fizetés esetén biztosítani tudják a küldemény ellenértékének, a szállítást végző személy részére való kiegyenlítését. Nagyméretű termék esetén, törekedni kell arra, hogy a szállítási cím és a szállító járművel megközelíthető legközelebbi parkolási lehetőség közötti távolság legfeljebb 30 méter legyen.
A szállítás várható időpontjáról a webáruház, vagy a szállítást végző szolgálat e-mailben tájékoztatást küld.
A szállítással kapcsolatos további részletes tájékoztatás, valamint az aktuálisan választható futár / szállító szolgálatok és lehetőségek listája a Webáruház honlapon a „Szállítás menüpont” alatt érhető el.
11.A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA
A Webáruház panaszkezelési rendje a következő:
A fogyasztó a vállalkozásnak, alkalmazottjának, megbízottjának az áru, fogyasztók részére történő forgalmazásával, minőségével, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
Panasz közlése írásban („Kapcsolat menü”):
Azokat a panaszokat, amelyeket azonnal orvosolni nem lehet, azok bejelentését írásban, legegyszerűbben és leggyorsabban a firsthand.hu weboldalon a „Kapcsolat menü” segítségével, a megfelelő témakör és tárgy választásával, a megjelenő űrlap kitöltésével lehet megtenni.
A panasz beérkezését automatikusan küldött válasz email igazolja vissza. Ezek után megindul a panasz feldolgozása, aminek eredményéről email-ben tájékoztatjuk a panaszost, valamint a felhasználói menüben is nyomon követhető.
Szóbeli panasz:
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.
Ha a fogyasztó a szóban közölt panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, a weboldal panaszkezelési rendszerét használva, és annak egy másolati példányát, elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kell eljárni.
Telefonon, vagy Elektronikus úton közölt panasz:
A telefonon vagy elektronikus úton hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a) a fogyasztó neve, lakcíme,
b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panaszokat, valamint a rendelésekkel kapcsolatos, a fogyasztó és az ügyfélszolgálat közötti kommunikációs tevékenységet, a vállalkozás bevezeti az elektronikus nyilvántartó rendszerébe.
A rendelésekkel kapcsolatos panaszok, megjegyzések nyomon követhetők, amit a panaszos a Saját fiók „Kezdőlap / Fiókod / Rendelési előzmények / Részletek gomb” felületen talál. Az egyéb panasz és ügyintézés, írásban, email-ben történik.
Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veheti a békéltető testületi eljárást.
12. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI ÉS FELMONDÁSI JOGRÓL
A fogyasztói jogállású vevőnek a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján joga van a megrendelés elfogadásával létrejött szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállni. Ha szerződés szolgáltatás nyújtására irányul és a teljesítés a 14 napos határidő előtt megkezdődött, a fogyasztót nem elállási, hanem felmondási jog illeti meg, ugyancsak indokolás nélkül.
Ebben a körben a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 1. és 2. számú melléklete felhasználásával a következő tájékoztatás adjuk:
12.1. Az elállási / felmondási határidő számítása
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján).
Ön internetes oldalunkon is kitöltheti az elállási-/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát.
Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.”
Elérhetőségek:
Név: Young Kft
Székhely: 6723 Szeged, Pille utca 30
Telephely: 6725 Szeged Vám tér 6
Email: info@firsthand.hu
Mobil: +36 70 / 9432-948
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási-/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Áru adásvételére irányuló szerződés esetén az elállási jog
a) az árunak,
b) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
c) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
a) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolható.
Tehát, az elállási / felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Az előbbiektől függetlenül a fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja, és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében,
a felmondási jog a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolható.
- Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a 14 napos határidő a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap elteltével jár le.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
12.2. Az elállási / felmondási jog gyakorlásának módja
Ha Ön a megrendelés kiszállítása, átvétele előtt, Felmondási jogával élni kíván, az legegyszerűbben és leggyorsabban, internetes oldalunkon, a „Kapcsolat menüben”, jelezheti az Ügyfélszolgálat felé, melyben megadja a megrendelés azonosítóját és jelzi elállási, felmondási szándékát.
Vagy kitöltheti az elállási / felmondási nyilatkozatot (minta lentebb, a 12.3 pontban) és elektronikus úton, vállalkozásnak email-ben is benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát.
Ha a megrendelés átvételekor, vagy a kiszállítása után, elállási jogával élni kíván, az legegyszerűbben és leggyorsabban, internetes oldalunkon, a „Főoldal / Profil / Rendelések / Részletek” felületen, jelzi elállási szándékát.
Itt, az Elállás-Felmondás lehetőséget választva, kiválaszthatja, hogy az adott (kiválasztott) rendelésből, mely termék megvásárlásától kíván elállni, vagy kitöltheti az elállási / felmondási nyilatkozatot (minta lentebb, a 12.3 pontban) és elektronikus úton, vállalkozásnak email-ben is benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát.
Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
Egyéb esetben, ha Ön elállási / felmondási jogával élni kíván, elállási / felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán) a vállalkozás fent (jelen Ászf,1.3.ponjában) jelzett címre.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha az előbbiekben megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
12.3. Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
----------
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklete)
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: _______________________
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom / gyakoroljuk elállási / felmondási jogomat / jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
Megrendelés azonosító:
Számla sorszám (azonosító):
Amennyiben a megrendelés több terméket is tartalmaz, a termék(ek) megnevezése, azonosítója, melyekre az elállás vonatkozik.
Termék neve, azonosítása (gyári szám, egyéb azonosító):
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
----------
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
12.4. Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi, vagy telephelyünkre visszajuttatja a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a vásárló / vevő viseli.
Ön kizárólag akkor felel a termékben, áruban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék, áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ha a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.
12.5. A fogyasztó nem gyakorolhatja elállási / felmondási jogát az alábbi esetekben
a) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha a szerződés, fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából. Ilyen esetben az elállási / felmondási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatásokra vagy termékekre kiterjed,
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási / felmondási jogát, továbbá a vállalkozás a megrendelésről visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
13. ELJÁRÁS HIBÁS TELJESÍTÉS ESETÉN - TÁJÉKOZTATÁS A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL
Tájékoztatjuk, hogy 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 21.§/6/ bekezdésnek rendelkezései szerint, amennyiben a szerződés tárgya digitális tartalom értékesítése, vagy digitális szolgáltatás nyújtása, úgy a fogyasztó köteles együttműködni a Vállalkozással annak érdekében, hogy a Vállalkozás – a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával – meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete.
Ha a fogyasztó ezen együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt egyszeri értékesítés esetén, vagy ugyanígy előfizetéses szolgáltatás esetén annak bizonyítása, hogy a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű.
A további tájékoztatást a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. melléklete szerinti mintatájékoztató felhasználásával adjuk meg.
13.1. Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv, a 373/2021. (VI. 30.), 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelet, 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet, valamint a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A fogyasztó akkor jogosult a vételár arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- az Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket,
- az Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét,
o ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
- megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét,
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- az Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás ésszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
A Ptk. szerint a fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni.
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a terméket gyártó Vállalkozással, vagy magyarországi forgalmazójával szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét, melynek intézésében (szükség esetén) a firsthand.hu ügyfélszolgálata segítséget nyújt.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta (megrendelés azonosító, számlaszám). A teljesítéstől számított 12 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
13.2. Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét az ingó dolog előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennállt.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
13.3. Tájékoztatás a jótállás fennállásáról és annak feltételeiről
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Ön hibás teljesítés esetén jogszabály és/vagy jótállást keletkeztető jognyilatkozat alapján, jótállási igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Hibás teljesítés esetén a Vállalkozás az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint jótállásra köteles.
A Jótállásra kötelezett, tartós fogyasztási cikkek termékkategóriáját a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet melléklete tartalmazza.
Önt milyen jogok illetik meg, ha a jótállás jogszabályon alapul?
A kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek termékcsoportjainak megnevezéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott új, tartós fogyasztási cikk (a továbbiakban: fogyasztási cikk) esetén Ön a teljesítés hibája miatt az 1. pontban meghatározott jogait érvényesítheti, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendeletben foglalt feltételekkel.
Önt milyen további jogosultságok illetik meg jogszabályon alapuló jótállás esetén?
Fogyasztási cikk esetében Ön a jótállási idő alatt elsősorban kijavítást igényelhet.
Kicserélésnek van helye már az első javítási kísérletet követően, ha megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, és Ön másik igény teljesítését nem kéri.
Ön akkor is kérheti a kicserélést, ha a kijavítási igény közlését követő harminc napon belül nem kerül sor a kijavításra.
A kicserélési igényt az is megalapozza, ha a fogyasztási cikk a jótállási idő alatt három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, feltéve, hogy Ön nem kéri másik igény teljesítését.
Ha az előbbi esetekben kicserélésre nincs lehetőség, akkor Ön a vételár visszatérítésére is igényt tarthat.
Ön milyen határidőn belül gyakorolhatja kötelező jótálláson alapuló jogait?
A jótállás időtartama fogyasztási cikkek esetén
a) 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén két év,
b) 250 000 forint feletti (250 001 forinttól kezdődő) eladási ár esetén három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Milyen további követelmények támaszthatóak a jótállási jogok gyakorlásának feltételéül?
Fogyasztási cikk megfelelő üzembe helyezése vagy annak üzemben tartása érdekében támaszthatók speciális követelmények (például időszakos felülvizsgálat) a fogyasztóval szemben, feltéve, ha a megfelelő üzembe helyezés vagy üzemben tartás más módon nem biztosítható, és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a fogyasztó számára.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
14. TÁJÉKOZTATÁS ÜGYFÉLSZOLGÁLATRÓL ÉS EGYÉB SZOLGÁLTATÁSOKRÓL
A bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, valamint az igénybe vevők tájékoztatására ügyfélszolgálatot működtetünk, amelynek elérhetőségi adatait az ÁSZF 1. pontja tartalmazza.
15. TÁJÉKOZTATÁS A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMÁRÓL, FELMONDÁSÁNAK FELTÉTELEIRŐL
A szerződés a kölcsönös teljesítéssel megszűnik.
16. TÁJÉKOZTATÁS AZ ELLENSZOLGÁLTATÁS FOGYASZTÓ SZEMÉLYÉRE SZABOTTSÁGÁRÓL ÉS AUTOMATIZÁLT DÖNTÉSHOZATALRÓL
A szerződés szerinti áruért vagy szolgáltatásért járó ellenszolgáltatás nem alapul automatizált döntéshozatalon és nem a fogyasztó személyére szabott.
17. TÁJÉKOZTATÁS A FOGYASZTÓ KÖTELEZETTSÉGEINEK SZERZŐDÉS SZERINTI LEGRÖVIDEBB IDŐTARTAMÁRÓL
A fogyasztói kötelezettségek legrövidebb határidejéről a kötelezettségeket meghatározó pontokban adunk tájékoztatás.
18. TÁJÉKOZTATÁS LETÉTRŐL, PÉNZÜGYI BIZTOSÍTÉKRÓL
A Webáruház letétet, pénzügyi biztosítékot nem kér.
19. TÁJÉKOZTATÁS DIGITÁLIS ELEMEKET TARTALMAZÓ ÁRU, DIGITÁLIS TARTALOM ÉS DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁS MŰKÖDÉSÉRŐL, VALAMINT AZ ALKALMAZANDÓ MŰSZAKI VÉDELMI INTÉZKEDÉSRŐL
19.1. Digitális elemeket tartalmazó áru
Digitális elemeket tartalmazó árú alatt olyan ingó dolog értendő, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4.§ 12. b.)
A digitális elemekhez való hozzáférésről, telepítésről a honlapon, az áru adatlapján adunk tájékoztatást. Ha a digitális elem az App Store webruházból, a Google Play áruházból, vagy hasonló webáruházakból tölthető le, a vevőnek rendelkeznie kell az elérésre jogosító fiókkal, wifi, bluetoth kapcsolattal.
Amennyiben a Webáruház honlapján a termék adatlapja tájékoztatást tartalmaz arra, hogy a Webáruház a digitális elemeket tartalmazó árut
- frissítések biztosítása nélkül értékesíti,
- azonos típusú áruktól eltérő jellemzőkkel értékesíti, ideértve az áru reklámjától való eltérést is,
- az elvárható tartozékok, útmutatók nélkül értékesít,
- mintáktól, próbaverzióktól eltérő jellemzőkkel értékesít,
ezen tájékoztatást a vevő kifejezetten elfogadja.
Ez esetben nem állapítható meg a webáruház hibás teljesítésért való felelőssége,
Eljárás frissítések biztosítása esetén
Amennyiben a Webáruház honlapján, a termék adatlapján az a tájékoztatás szerepel, hogy a Webáruház az áru digitális részének frissítését biztosítja – úgy a vevőnek a következők szerint kell eljárnia:
Azokat a frissítéseket kötelező biztosítani, amely az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, amelyek tehát az megvásárolt állapotában meglevő funkciók megfelelő használhatóságát biztosítják. Nincs ilyen kötelezettség, ha a frissítés új funkciókat tartalmaz, amely nélkül az áru szerződésszerűen – rendeltetésének megfelelő célra - használható.
A vállalkozás frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
a) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik 2 évig, vagy
b) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor a 2 évig, vagy ennél hosszabb idejű szerződés esetén a szerződés teljes időtartamában biztosítja.
A frissítés megjelenéséről a vásárláskor megadott e-mail címre értesítést küldünk.
A frissítést megküldjük a vásárláskor megadott e-mail címre, vagy erre a címre megküldjük a letöltési linket – egyidejűleg megküldjük a telepítési útmutatót.
A telepítést 30 napon belül a vevőnek kell végrehajtania, a telepítési útmutató szerint.
Ha a fogyasztó nem telepíti ésszerű határidőn belül a rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a Webáruház nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad és
a) a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
A fogyasztó által alkalmazandó műszaki védelmi intézkedés a biztonsági frissítések telepítése.
19.2. Digitális tartalom
Digitális adattartalom alatt a digitális formában előállított vagy nyújtott adat értendő (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4.§/1/). Ez a Webáruház termékei közül a számítógépes programokat, alkalmazásokat, játékokat, zenei anyagokat, videókat vagy szövegeket (e-book) jelenti.
Digitális adattartalom esetén nincs tárgyiasult adathordozó (CD, DVD lemez, doboz) – a vásárló letöltéssel, aktiválással jut hozzá a termékhez.
Digitális tartalom esetén az aktiváláshoz szükséges azonosító adatokat a Vásárló a vásárlási folyamat végén e-mailben kapja meg.
A Webáruház megfelelő műszaki és szervezési intézkedésekkel gondoskodik az adatok jogosulatlan vagy véletlen hozzáférésnek a megakadályozásáról.
A Vásárló kötelezettsége a felhasználói fiókadatai, a kapott kódok bizalmas kezelése, e-mail címének pontos megadása, és annak biztosítása, hogy ezekhez illetéktelen személyek ne férjenek hozzá.
A digitális tartalomról másolat készítése nem engedélyezett.
A termék használatához internetelérés és böngésző, e-mail cím, e-book vásárlás esetén pdf olvasó szükséges.
A szoftver futtatásához szükséges hardver-követelmények az adott termék adatlapján, a termékleírásban található.
19.3. Digitális szolgáltatás
A digitális szolgáltatás:
a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon, vagy azokhoz hozzáférjen, vagy
b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4.§ 17.).
20. TÁJÉKOZTATÁS A DIGITÁLIS ELEMEKET TARTALMAZÓ ÁRU, DIGITÁLIS TARTALOM ÉS DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁS BÁRMILYEN VONATKOZÓ KOMPATIBILITÁSÁRÓL ÉS INTEROPERABILITÁSÁRÓL A VÁLLALKOZÁSTÓL ÉSZSZERŰEN ELVÁRHATÓ ISMERETEKNEK MEGFELELŐEN.
A kompatibilitás a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás átalakításának szükségessége nélkül olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4.§ 20.).
Az interoperabilitás a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 4.§ 22.).
A digitális elemeket tartalmazó áru, digitális tartalom / digitális szolgáltatás használatához internetelérés és böngésző, e-mail cím, e-book vásárlás esetén pdf olvasó – például - Acrobat Reader - szükséges.
Operációs rendszer: Minimum Windows 7, Windows 8 (8.1), Windows 10
A hardverrel szemben követelmény: legyen képes az ajánlott operációs rendszer futtatására.
Az előbbiek szerinti hardver és szoftver környezetben a termék kompatibilis és rendelkezik az interoperabilitás képességével.
21. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL
A fogyasztó a Vállalkozással szembeni jogvitájában peren kívüli panaszkezelési módként a békéltető testületek eljárását veheti igénybe.
Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.
Ezen eljárásokról az alábbiakban adunk tájékoztatást.
21.1 A békéltető testülethez fordulás szabályai
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Csongrád-Csanád VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara Által Működtetett, Független Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Weboldal: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/
A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. Az eljárás ingyenes.
A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. E követelményeknek megfelel az e-mail is.
Az eljárás megindítására irányuló kérelmet a fogyasztó az interneten (online) is be tudja nyújtani a https://bekeltetes.hu oldalon.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) - ha a fogyasztó az egyébként a lakóhelye (vagy belföldi lakóhelye hiányában) a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület helyett más békéltető testület eljárását kéri, a kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítvány,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a törvényben előírt egyeztetés megkísérléséről.
Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
21.2. A békéltető testületek elérhetőségei
1. Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap cím : bekeltet.bkik.hu
Illetékességi terület: Budapest
2. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya VárMegyei Békéltető testület
Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422
e-mail: info@baranyabekeltetes.hu
web: www.baranyabekeltetes.hu
Illetékességi terület:
- Baranya vármegye
- Somogy vármegye
- Tolna vármegye
3. Borsod-Abaúj-Zemplén VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon:46/501-091 (új ügyek) 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
www.bekeltetes.borsodmegye.hu
Illetékességi terület:
- Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
- Heves vármegye
- Nógrád vármegye
4. Csongrád-Csanád VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara Által Működtetett Független Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: +36-62/554-250/118
Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
https://bekeltetes.hu/udvozlo
Illetékességi terület:
- Békés vármegye
- Bács-Kiskun vármegye
- Csongrád-Csanád vármegye
5. Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06-22/510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/
Illetékességi terület:
- Fejér vármegye
- Komárom-Esztergom vármegye
- Veszprém vármegye
6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő
Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
email: bekeltetotestulet@gymskik.hu
https://bekeltetes.hu/udvozlo
Illetékességi terület:
- Győr-Moson-Sopron vármegye
- Vas vármegye
- Zala vármegye
7. A Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
https://bekeltetes.hu/udvozlo
Illetékességi terület:
- Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
- Hajdú-Bihar vármegye
- Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
8. A Pest VárMegyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Telefon: 06-1-792-7881
Web: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu
Illetékességi terület: Pest vármegye
21.3. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről
Az előbbi pontban foglaltak szerint a fogyasztónak a Vállalkozással szembeni jogvitájában joga van panaszt előterjeszteni a lakóhelye szerint békéltető testületnél.
21.4. Az európai online vitarendezési (OVR) platform igénybevétele
Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.
A fogyasztó ezt az utat választhatja Webáruházunkkal szemben is.
Az eljárás magyar nyelven is megindítható.
Az OVR-platform a kereskedőnek továbbítja a benyújtott kérelmet. A közvetlen egyeztetésre és a megegyezésre 90 nap áll rendelkezésre.
Megegyezés hiányában az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonható a probléma megoldásába.
Az OVR-platform értesíti a kereskedőt a panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, közösen ki kell választani az eljárást lefolytató vitarendezési testületet, amely eldönti a vitát.
Az OVR portál elérhető itt:
https://europa.eu/youreurope/index_hu.htm
Ezen belül a nyitólapon a Fogyasztói ügyek főmenü alatt található a Fogyasztói jogviták rendezése menüpont.
A platform közvetlenül elérhető itt:
vagy itt:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Itt a fogyasztónak az Ügy indítása menüpont alatt elérhető blankettát kell kitöltenie, megadva a vállalkozás / webáruház e-mail címét is. Ha a kereskedő neve vagy weboldala már szerepel a nyilvántartásukban, adatai automatikusan betöltődnek az űrlapba.
Az űrlapon nyelvet lehet választani, ez alapján magyar nyelven is folyhat az ügyintézés.
22. VÁLLALLKOZÁS, SZERVEZET JOGÁLLÁSÚ VEVŐVEL LÉTREJÖVŐ SZERZŐDÉSRE VONATKOZÓ KÜLÖN KIKÖTÉSEK
22.1. Vállalkozással – fogyasztónak nem minősülő személlyel –
kötött szerződésre nem alkalmazhatók jelen ÁSZF 12., 13., és 19. pontjai. A 6-11., 14-18. pontjai fogyasztóval kötendő szerződésekre vonatkoznak, de alkalmazandók vállalkozással, szervezettel kötendő szerződésre is.
22.2. Vállalkozás, szervezet vevővel megkötött
szerződésre az ASZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései irányadók.
22.3. A nem fogyasztó jogállású szemmély vevővel
szemben a Vállalkozás a szerződésszegéssel okozott kárért való felelősségét kizárja, kivéve szándékosan okozott, továbbá emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősséget.
22.4. A Vállalkozással
kötött szerződésből erdő követelések egy év alatt elévülnek.
23. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
23.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekbe
n a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.), valamint - fogyasztók esetében - a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései irányadók.
23.2. A Vállalkozás jogosult egyoldalúan módosítaniaz ÁSZF-t.
A módosítás a honlapon történő közzététellel lép hatályba, és a közzétételt követő vásárlásokra alkalmazható.
23.3. Jelen ÁSZF és módosításai közzétételre kerülnek a Webáruház honlapján.
A közzététel napja a keltezés / módosítás alább jelölt napja.
Kelt, Szeged, 2024. május 15.
Süti tájékoztató