Panaszkezelés

A VEVŐI PANASZOK KEZELÉSÉNEK MÓDJA

 

Tartalom:

1. A Webáruház panaszkezelési rendje

1.1. Panasz közlése írásban, a „Kapcsolat menü” segítségével

1.2. Telefonon, Postai úton, vagy Elektronikus formában közölt panasz ügyintézése

1.3. Helyszíni, Szóbeli panasz ügyintézése

2. Panasz ügyintézés határideje

3. Elutasítás esetén

4. MELLÉKLETEK

4.1. (1. MELLÉKLET), Panaszfelvételi Jegyzőkönyv (Minta)

4.2. (2. MELLÉKLET), Hatóságok és elérhetőségeik

 

1. A Webáruház panaszkezelési rendje a következő:

A fogyasztó a vállalkozásnak, alkalmazottjának, megbízottjának, az áruval, Szállítással, csomagolással, bármiféle dokumentációval kapcsolatos, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.

1.1. Panasz közlése írásban, a „Kapcsolat menü” segítségével:

Azokat a panaszokat, amelyeket azonnal (helyszínen) orvosolni nem lehet, azok bejelentését írásban, a firsthand.hu weboldalon a Kapcsolat menü” segítségével, a „Tárgy” mezőben történő megfelelő témakör kiválasztásával, a megfelelő mezők kitöltésével, és a kitöltött „Panaszfelvételi Jegyzőkönyv”, vagy azzal egyező adattartalom,  „Üzenet” mezőbe másolásával lehet megtenni, amely internet és webhasználatra képes mobiltelefonról is kiválóan elérhető.

A panasz beérkezését automatikusan küldött válasz email igazolja vissza. Ezek után megindul a panasz feldolgozása, aminek eredményéről Email-ben tájékoztatjuk a panaszost. 

A Panaszkezelési rendszerbe került bejegyzést, panaszt, a későbbi azonosítás és hivatkozás érdekében, a Vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el.

1.2. Telefonon, Postai úton, vagy Elektronikus formában közölt panasz ügyintézése:

A telefonon, postai úton, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás (E-mail, stb.) felhasználásával közölt panaszt, az Ügyfélszolgálat, szintén a Panaszkezelési rendszerben rögzíti. Az ilyen formában létrejött jegyzőkönyvet, a panaszosnak, legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük.

Elektronikus formában (Email), és a postai úton küldött panasz esetén, kérem, adja meg az azonosításhoz szükséges adatokat, vagy használja a „Panaszfelvételi Jegyzőkönyv” mintát.

A telefonon, postán, vagy elektronikus úton, hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt, illetve egyéb formában a Panaszkezelési rendszerbe került bejegyzést, panaszt, a későbbi azonosítás és hivatkozás érdekében, a Vállalkozás egyedi azonosítószámmal látja el.

Egyebekben, az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok érvényesek.

A panaszokat, a „Kapcsolat menü” felületén található elérhetőségre kell küldeni.

1.3. Helyszíni, Szóbeli panasz ügyintézése:

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni.

A panaszról Jegyzőkönyvet, a weboldal panaszkezelési rendszerét használva, a firsthand.hu weboldalon a „Kapcsolat menü”segítségével, a „Tárgy” mezőben, a megfelelő panaszkezelési témakör választásával és a „Üzenet” mező kitöltésével, „Panaszfelvételi Jegyzőkönyv”, vagy azzal egyező adattartalom, panasz részletes leírásával, kérjük megtenni.

A panaszt ügyintéző munkatárs, Ügyfélszolgálat, a Panaszkezelési rendszerben létrejött Jegyzőkönyvről egy másolati példányt helyben a fogyasztónak átad, vagy E-mail-ben elküld.

 

2. Panasz ügyintézés határideje:

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

3. Elutasítás esetén:

A panasz elutasítása esetén, önnek lehetősége van panaszával - annak jellege szerint - hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A hatóságok, valamint a Békéltető testületek elérhetőségei a 2. számú  MELLÉKLET-ben (4.2.pontban) találhatók.

 

4. MELLÉKLETEK:

4.1.  (1. MELLÉKLET), Panaszfelvételi Jegyzőkönyv (Minta):

 

Panaszfelvételi Jegyzőkönyv (Minta):

A panasz tárgya, a panaszos által közölt információk, elérhetőségek, dokumentumok:

1. Fogyasztó, Panaszos tölti ki:

1.1. Fogyasztó neve:

1.2. Lakcím:

1.3. Telefonszám:

1.4. Egyéb Elérhetőség (pl.:Email cím)

1.5. Panasz előterjesztésének helye (Helységnév):

1.6. Panasz előterjesztésének ideje (dátum):

1.7. Panasz előterjesztésének módja (Szóban, Telefon, Email, Postai, Weboldal):

1.8. Megrendelés azonosító:

1.9. A panasz részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke:

-

-

-

-

-

 

1.10. Fogyasztó aláírása (csak postai küldemény esetén):

 

A panasz beérkezésekor, valamint a kivizsgálása után:

2. Vállalkozás (FirsthHand) tölti ki:

2.1. A jegyzőkönyvet felvevő, elkészítő személy neve:

2.2. Panasz egyedi azonosítószáma (Telefon, Email, posta, személyes úton jelzett esetben):

2.3. Jegyzőkönyv felvételének helye:

2.4. Jegyzőkönyv felvételének ideje:

2.5. A vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása és kezelése nem lehetséges:

 

 

 

4.2. (2. MELLÉKLET), Hatóságok és elérhetőségeik:

 

4.2.1. A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Csongrád-Csanád VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara Által Működtetett

Független Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. Az eljárás ingyenes.

 

4.2.2. NAV - Nemzeti Adó- és Vámhivatal

https://nav.gov.hu/

 

4.2.3. Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.

Központi telefonszám: +36 1 459 4800

Faxszám: 06-1-210-4677

Központi e-mail cím: nfh@nfh.hu

Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.

Weboldal: http://www.nfh.hu, https://fogyasztovedelem.kormany.hu/

 

4.2.4. Szegedi Járásbíróság

Cím: 6726 Szeged, Fő fasor 16-20.

Levelezési cím: 6701 Szeged, Pf.: 424

Központi telefonszám: 06-62/795-062

E-mail cím: elnok@szeged.birosag.hu

web: https://szegeditorvenyszek.birosag.hu/jarasbirosagok/szegedi-jarasbirosag

 

4.2.5. Szegedi Törvényszék Cégbírósága

Cím: 6722 Szeged, Tábor u. 4.

Központi telefonszám: +36 62 795 060

web: https://szegeditorvenyszek.birosag.hu/jarasbirosagok/szegedi-torvenyszek-cegbirosaga

 

4.2.6. Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal

Cím: 1024 Budapest, Keleti Károly utca. 24

Levelezési cím: 1525 Budapest Pf.: 30.

Telefon: 06-1/ 336-9009

Zöldszám: 06-80/263-244

Fax: 06-1/336-9479

E-mail: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu

web: https://portal.nebih.gov.hu/

Frissitve 2024 május 15