[table_of_contents]
Szavatosság, jótállás, Garancia
A Firsthand weboldal kínálatában kizárólag olyan termékek és szolgáltatások találhatók, amelyek megfelelnek a hatályos jogszabályok, rendeletek, forgalmazhatósági szabályok, egészségügyi és balesetvédelmi előírások által meghatározott feltételeknek. Partnereink rugalmas és ügyfélközpontú szemléletűek, és törekszenek a termékeik és szolgáltatásaik színvonalának folyamatos fejlesztésére.
Ennek teljesüléséhez cégünk jogszabályi, ellenőrzési, informatikai és gyakorlati megvalósítási keretrendszert biztosít.
Gyors, Pontos, Kényelmes ügyintézés
A Szavatossággal és Jótállással kapcsolatok intézése kényelmesen, gyorsan egy helyen, a weboldalon elektronikus formában, a Kapcsolat / Szavatosság-Jótállás bejelentése menüpontban, a megfelelő mezők kitöltése és elküldése után lehetséges. Az ügyintézés menete és a Szavatossági jogok érvényesítése részletesen, a weboldal "Szavatosság, Jótállás, illetve igény bejelentés" felületén találhatók.
INGYENES Jótállást és Garanciát érintő szállítás
A jótállással (garanciával) érintett termék esetén a hibás termék fogyasztótól való el (szervizbe, gyártóhoz, forgalmazóhoz), és javítás, vagy csere utáni vissza szállítás INGYENES.
Hibás Teljesítés
Ha az ön által megrendelt termék, vagy szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a termékhez, szolgáltatáshoz tartozó ajánlatban, termékleírásban (szerződésben, jogszabályban) szereplő tulajdonságoknak, az ott jelzett, vagy megállapított minőségi követelményeknek, azaz hibás teljesítés esetén, a felhasználó élhet a Kellék, vagy Termékszavatossági jogával.
Az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti.
Kellékszavatosság
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél, a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért), kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Az eladó felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Termékszavatosság
A termékszavatosság fogalma, azt jelenti, hogy a vállalkozás által, a fogyasztónak eladott termék, áru hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki.
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban, reklámokban, hirdetésekben szereplő tulajdonságokkal.
Jótállás, Garancia
A jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért, termék megfelelő működéséért, a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén felel. A felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék, fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
A szavatossági, Jótállási jogok sorrendje
A vevőt hibás teljesítés esetén, négyféle szavatossági jog illeti meg, az alábbi sorrendben:
Első körben:
- Kijavítás
- Kicserélés
Második körben:
- A vételár-visszatérítési igény (Elállás).
További részletes Információ, a weboldal ” Szavatosság, Jótállás” felületén, valamint az, ASZF menüpontban.
Frissítve 2024 május 15
Süti tájékoztató