Előzetes Tájékoztatások (Békéltetés)

A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ELLŐTI TÁJÉKOZTATÁSOK

 

A Ptk. szerinti tájékoztatások

Figyelemmel arra, hogy a Webáruházzal elektronikus úton történik a szerződéskötés, a Ptk. 6:82-85.§-ban előírt előzetes tájékoztatási kötelezettségnek az alábbiak szerint teszünk eleget, azzal, hogy ezen tájékoztatás és az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások egyaránt vonatkoznak a fogyasztónak minősülő vásárlókra,  és a fogyasztónak nem minősülő vállalkozásokra, szervezetekre  is, és a szerződés részét képezik.

Előzetes tájékoztatások fogyasztók részére

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerinti tájékoztatási kötelezettségnek az alábbi pontokban írtak szerint teszünk eleget. Ezen pontok alatti tájékoztatások, az itt meghatározott jogok és kötelezettségek, eljárások a fogyasztóval megkötött szerződés részét képezik.

---

Tartalom:

1. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL

1.1  A békéltető testülethez fordulás szabályai

1.2. A békéltető testületek elérhetőségei

1.3. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről

1.4. Az európai online vitarendezési (OVR) platform igénybevétele

---

1. TÁJÉKOZTATÁS FOGYASZTÓK RÉSZÉRE PEREN KÍVŰLI PANASZKEZELÉSI MÓDRÓL ÉS VITARENDEZÉSI MECHANIZMUSRÓL ÉS A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETHEZ FORDULÁS LEHETŐSÉGÉRŐL

A fogyasztó a Vállalkozással szembeni jogvitájában peren kívüli panaszkezelési módként a békéltető testületek eljárását veheti igénybe.

Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.

Ezen eljárásokról az alábbiakban adunk tájékoztatást.

1.1  A békéltető testülethez fordulás szabályai

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett szakmailag független testület.

 

A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:

Csongrád-Csanád Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Által Működtetett 

Független Békéltető Testület

6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Weboldal: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/

 

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. Az eljárás ingyenes.

A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. E követelményeknek megfelel az e-mail is. 

Az eljárás megindítására irányuló kérelmet a fogyasztó az interneten (online) is be tudja nyújtani a https://bekeltetes.hu oldalon.

A kérelemnek tartalmaznia kell

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,

c) - ha a fogyasztó az egyébként a lakóhelye (vagy belföldi lakóhelye hiányában) a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület helyett más békéltető testület eljárását kéri, a kérelmezett testület megjelölését,

d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,

e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését.

f)  a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,

g) a testület döntésére irányuló indítvány,

h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a törvényben előírt egyeztetés megkísérléséről.

Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.

 

1.2. A békéltető testületek elérhetőségei

 

1. Budapesti Békéltető Testület 

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: 06-1-488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap cím : bekeltet.bkik.hu

Illetékességi terület: Budapest

 

2. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya VárMegyei Békéltető testület

Székhely: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

telefon: +36-72/507-154, 20/283-3422

e-mail: info@baranyabekeltetes.hu

web: www.baranyabekeltetes.hu

Illetékességi terület:

- Baranya vármegye

- Somogy vármegye

- Tolna vármegye

 

3. Borsod-Abaúj-Zemplén VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület

Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. 

Telefon:46/501-091 (új ügyek) 46/501-871 (folyamatban lévő ügyek)

E-mail: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Illetékességi terület:

- Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye

- Heves vármegye

- Nógrád vármegye

 

4. Csongrád-Csanád VárMegyei Kereskedelmi és Iparkamara Által Működtetett Független Békéltető Testület

Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefon: +36-62/554-250/118

Ügyfélfogadás: H-P: 9.00-11.00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

https://bekeltetes.hu/udvozlo 

Illetékességi terület:

- Békés vármegye

- Bács-Kiskun vármegye

- Csongrád-Csanád vármegye

 

5. Fejér Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület, Fejér Megyei Békéltető Testület

Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefon: 06-22/510-310

Fax: 06-22-510-312

E-mail: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu/

Illetékességi terület:

- Fejér vármegye

- Komárom-Esztergom vármegye

- Veszprém vármegye

 

6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület

Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: 06-96-520-217

email: bekeltetotestulet@gymskik.hu

https://bekeltetes.hu/udvozlo

Illetékességi terület:

- Győr-Moson-Sopron vármegye

- Vas vármegye

- Zala vármegye

 

7. A Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. 

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745 

Fax: 06-52-500-720

E-mail: bekelteto@hbkik.hu

https://bekeltetes.hu/udvozlo

Illetékességi terület:

- Jász-Nagykun-Szolnok vármegye

- Hajdú-Bihar vármegye

- Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye

 

8. A Pest VárMegyei Békéltető Testület

Cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca 25. IV/2.

E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon: 06-1-792-7881

Web: http://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php vagy www.pestmegyeibekelteto.hu

Illetékességi terület: Pest vármegye

 

1.3. Tájékoztatás békéltető testülethez fordulás lehetőségéről

Az előbbi pontban foglaltak szerint a fogyasztónak a Vállalkozással szembeni jogvitájában joga van panaszt előterjeszteni a lakóhelye szerint békéltető testületnél.

1.4. Az európai online vitarendezési (OVR) platform igénybevétele

Online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekből eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitákban a fogyasztó az európai online vitarendezési (OVR) platformot is igénybe veheti.

A fogyasztó ezt az utat választhatja Webáruházunkkal szemben is.

Az eljárás magyar nyelven is megindítható.

Az OVR-platform a kereskedőnek továbbítja a benyújtott kérelmet. A közvetlen egyeztetésre és a megegyezésre 90 nap áll rendelkezésre.

Megegyezés hiányában az OVR-platformon engedélyezett vitarendezési testületet is bevonható a probléma megoldásába. 

Az OVR-platform értesíti a kereskedőt a panaszáról. Ha a kereskedő beleegyezik az OVR-folyamatban való részvételbe, közösen ki kell választani az eljárást lefolytató vitarendezési testületet, amely eldönti a vitát.

Az OVR portál elérhető itt:

https://europa.eu/youreurope/index_hu.htm

Ezen belül a nyitólapon a Fogyasztói ügyek főmenü alatt található a Fogyasztói jogviták rendezése menüpont.

A platform közvetlenül elérhető itt:

http://ec.europa.eu/odr

vagy itt:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show

 

Itt a fogyasztónak az Ügy indítása menüpont alatt elérhető blankettát kell kitöltenie, megadva a vállalkozás / webáruház e-mail címét is. Ha a kereskedő neve vagy weboldala már szerepel a nyilvántartásukban, adatai automatikusan betöltődnek az űrlapba.

Az űrlapon nyelvet lehet választani, ez alapján magyar nyelven is folyhat az ügyintézés.

Frissítve 2024 május 15